Dagen efter...

Det är aldrig kul att väga sig efter sin ätardag.
Men jag kan inte låta bli att titta på vågen varje morgon.
Och så även i söndags morse...



hade gått upp 2,5 kg!

Ja, jag vet att det bara är vätska som jag kroppen sugit åt sig efter alla kolhydrater som slank ner igår.
Eftersom jag äter så lite kolhydrater i veckorna så blir kroppen som en svamp när jag äter de.

Det är ju faktiskt så att 1 gram kolhydrater drar åt sig
ca 2,7 gram vatten!!!


Så det är ju inte fett som jag samlat på mig.
I söndags åt jag både bröd, pasta, godis o potatisgratäng vilket är "boven" till siffrorna på vågen.

Jag började dagen med att äta mitt nybakade bröd tilll frukost.
Sedan blev det endast 2 proteindrinkar under hela dagen på jobbet.
Men därefter kom det "hemleverans" från Linköping med Phat thai!!!
Detta har blivit min favorit på mina ätardagar. Bara älskar thaimat.!!!
Och den bästa Phat thaien finns i Lin.k. Så min stakars älskling får ta med sig en varje helg när han stängt sin Proteinbutik.

Phatthai med kyckling



Sedan blev det restaurang besök med våra vänner Millan o Danne. Jag åt en super god filéoskar.
Skrapade bort det mesta av bearnaisesåsen men 3 stora slevar potatisgratäng o fläskfilé åkte gick ner snabbt!

Filéoskar o potatisgratäng



På vägen hem köpte vi lite godis o satte på en film hos hos herr o fru S.
Eftersom jag o Tobbe hade gått upp vid 05:50 så dröjde det inte länge förrens vi båda somnade i soffan!!!
Ha ha ha! Fasiken vilket trevligt sällskap grannarna fick med sig hem.



Sorry Millan o Danne!!!

Vi vaknade till strax efter 24:00 o släpade oss hem till sängen.
Det e tur att vi bara har 50m att gå hem för annars hade vi deckat i någon buske på vägen...

Hej hopp!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0