Underbar måndag!

Strålande sol o ledig!
Kunde ju inte bli en bättre start på veckan!!!



Började med ett träningspass med Linnea på Nordicclub.
Rygg o baksida axlar ihop är en standard på måndagar.

Passet bestod av:

Latsdrag:
50 kg - 4 set

Rodd:
Platta 9 - 3 set

Seated row:
Platta 13 - 2 set
Platta n12 - 2 set

Baksida axlar lutande bänk:
7 kg - 2 set

Baksida axlar cabelcross stående:
Platta 6 - 3 set

Efter det drack jag min "gainer" o mötte upp "MMA-Johan".
Jag var ju tvungen att njuta av solen så vi power-walkade vid Åbackarna runt strömmen.
Sååå jäkla härligt väder! Solstrålarna brände på huden o energin sprudlade!

Lånade bilder från google:




Gick en runda på ca 4 km o sedan var det dax att möta upp Maria för styrkepass nr 2.
Innan passet drack jag en "prottedrik" för att fylla på med energi igen.
Det blev ländrygg o mage denna gång.
Det var dax att knäcka det gamla rekordet på 260 st situps på pilatesbollen så det blev:


=
35st x 1
30st x 5
25st x 1
20st x 5

Älskar att utmana o pressa mig själv!

Sedan väntade en favorit i repris.
En ca 4 km power-walk runt Åbackarna!
Ville ju njuta o utnjuttja det härliga vädret så mycket som möjligt.

Upp på gymmet igen för min 3:e "prottedink" o sedan mot
bussen för att åka hem.
Men eftersom det var 20 min kvar tills bussen skulle komma
så blev det en till favorit i repris.
Ha ha ha!
Power-walk i 20 min tills jag var halvvägs hemma o där hoppade jag på bussen.

Dagens träning sammanlagt:
Styrka 1: rygg o baksida axlar
Styrka 2: ländrygg o mage
Cardio: 65min + 65min + 20min = 2 1/2 tim power-walk

Phu! Nu väntar soffläge med gott samvete!

See ya!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0