Jogging-säsongen är här!

Jag har ju börjat att jogga ett par dagar i veckan som ni säkert mäkt av. Och det är ju inte alltid man har tid att åka o springa i skogen där det finns färdiga löprundor. Så därför vill jag tipsa er om webbsidor där du själv kan rita upp din "rutt" o se hur lång den är. Det finns även personer som delar med sig av sina rundor som e uppmätta o klara!

www.jogg.se
www.funbeat.se
maps/google.se

Nu vet jag exakt hur lång min morgonpromenad-slinga är o min löprunda!

Gårdagens styrkepass var armar.
O det blev nytt PB i hantelcurl = 16 kg - 18 st!!! :)

Bicepscurl
16 kg - 5 set

Biceps pushups stång
platta 9 - 1 set
platta 8 - 3 set

Triceps liggande z-stång
15 kg - 3 set

Triceps pushdowns stång
platta 9 - 2 set
platta 8 - 3 set

Bjuder på en flex-bild från 1 1/2 månad sedan! ;)


Sedan blev det trampmaskin i 30 min.
Har nog överansträngt mina skenben så jag ska ta det lite lungt med joggingen några dagar.
Men den hedliga "trampen" fungerar ju fortfarande.

Det blev dock en kvällspromenad på 20 min oxå, men i lagom tempo för att inte anstränga benhinnorna för mkt.

Idag pressade jag mina axlar på gymmet. Skulle egentligen köra ben men pga ett 12 tim pass på jobbet imorgon  så var jag tvungen att ta bort ett styrkepass. Eftersom jag lagt in ben 2 dagar i veckan så fick ett sådant tas bort.

Dagens pass

Axellyft
11 kg - 5 set

Axelpress lutande maskin
48 kg - 1 set
41 kg - 2 set

Axelpress sittande hantlar
11 kg - 4 set

Hade riktigt pump i axlarna så det blir nog en härlig träningsvärk av detta!

Imorgon blir det ofrivillig vilodag pga av 12 tim pass på jobbet!



Men lite kvälls-cardio kanske man hinner med!


God natt!









Kommentarer
Postat av: Rebecca

Kul att läsa din blogg =D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0