Vill ha 6-pack!



Näää inte dessa, utan dom här:



Jag blir ju så avis på alla som har magrutor!
Jag vet att det är svårt för en tjej att få fram dom men jag VILL!!!
Grrrrr....

Vi tjejer har ju mer underhudsfett än grabbarna o svårare generellt att bygga muskler.
Så det gäller ju både att man måste ha muskelmassan på magen o att minska fettet utanpå för att dom ska synas.
Jag försöker att träna magen 2ggr i veckan o köra ganska tungt även på denna muskelgrupp, ca 8-12 rep.
Magen behöver vila o återhämtning precis som alla andra muskler för att växa så skippa situps varje dag!

Jag brukar kunna se mina övre magmuskler året om men dom nederst är svåra att få fram.
Och det beror på att dom nedersta rutorna är mindre, man har mest fett där o inte lika djupa cuts.
6-packen består av den raka bukmuskeln som är en o samma muskel, inte flera som många tror.
Därför kan man inte träna enbart den övre eller nedre delen av magen.

Så ikväll åker pilatesbollen o viktplattorna fram framför tv:n o jag ska cruncha för fullt!
För nu jäklar vill jag oxå ha tvättbräda!

Bjuder på mina magbilder från 2 v sedan:



Ciao!

Kommentarer
Postat av: Madde

Shiiiit vilken grym form!! Riktigt bra jobbat Nina

Kraaaaaam Madde

2010-04-26 @ 18:17:18
URL: http://www.metrobloggen.se/fitnessmadde
Postat av: Nina

Tack Madde!

Försöker ju bli lika hård som du! ;)

Kram kram

2010-04-27 @ 07:53:16
Postat av: Linnea

Och de mittersta musklerna heter Linea alba =))

2010-04-27 @ 22:26:07
Postat av: ...

Tja. Tränar 3 gånger om dan (Mage/armar) och det går bra bra nu men vill ha mer :/

2011-05-25 @ 21:52:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0