DEN LATA KOCKEN!

Idag orkade jag bara inte stå vid spisen
o koka ihop något käk. Så vad gör man då?


Jag cyklade förbi COOP på vägen hem i hopp om
att hitta något smaskigt. Men blääää så äckliga alla
färdiga matlådor är! Innehåller ju ca 70% fett, 25% kolhydrater
och 5% protein! Flottigt värre!
Så det blev en grillad kyckling med lite nyttiga tillbehör
som fanns i våran kyl:


Ingen lyxmåltid men det dög åt mig för att jag
ska bli stor o stark.
Oliver o avokado = nyttiga fetter som "smörjer" våra leder o kärl
Rödbeter = massor antioxidanter som bla stärker immunförsvaret
Kyckling = fettsnålt, proteinrikt o innehåller vitaminer o mineraler
Sallad = kalorisnålt
o till det lite ris!

Snabbt o enkelt - I LIKE!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0