NYTTIG KÖTTFÄRSPAJ!

Jätte gott o nyttigt!

Pajdeg:
2 dl Fullkornsmjöl
0,5 dl Grahamsmjöl
125g Lätt kesella
50g Olivolja
1 msk krossade linfrön
2 msk vatten

Fyllning:
5% nötfärs
1 burk krossade tomater
125g kesella
1 st hackad gul lök
1/2 dl hackade gröna oliver
Sambaloelek
Soya
Vitpeppar o salt

Garnering:
1 1/2 dl 5% riven ost

Blanda alla ingre.d till degen o tryck sedan ut i en form.
Ställ den i kylen i 30 min.
Stek nötfärsen o i med resten av ingre.d i stekpannan o fräs i 5 min.
Förgrädda pajdegen på 175 gr i 10 min.
Häll sedan i köttfärsröran, strö över osten o in i ugnen i ca 15 min 220 gr.

Serveras tillsammans med en sallad!

Gott, nyttigt o enkelt!

I LIKE IT!

Kommentarer
Postat av: Maria J

Mmmmm..vad gott!! Precis vad jag behövde se nu när jag sitter på jobbet och är vrååååååååålhungrig.. ;)) Säg till om du känner för en Powerwalk idag runt 19-20.. =D Kjam

2010-07-15 @ 10:29:29
Postat av: Linnea Larsson

WAOOO! Fin den blev =), men vart får du tag på 5% nötfärs?

2010-07-15 @ 22:53:37
Postat av: Nina

Maria: Sorry, jag var borta hela dagen o kvällen igår. Får bestämma en ny dag! kram



Linnea: just nu har jag älgfärs som jag köpt av en jägare. Men annars brukar vi köpa det på de stora mataffärerna, Maxi o willys.

Ciao

2010-07-16 @ 13:51:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0