VAD HAR JAG LÄRT MIG?

Ja, vad fick jag ut av att genomgå en tävlingsdeff?
Jo detta:


- Vet till vilken vikt jag ska gå ner om jag ska tävla =
ca 1- 2 kg mer än denna gång.
- Kommer att minska mina ätardagar/höjardagar 2 mån innan
mitt mål för att kunna tappa de sista kilona. Nu hade jag stora
höjardagar fram till 3 v innan min fotning, vilket räckte denna gång.
- Minska kaloriintaget ytterliggare de sista 2 mån. Nu låg jag på ca 1200 kcal fram
till kol.h tömmningen.
- Inte minska kolhydrater för mycket i kosten. Förbränningen behöver dom.
Där gjorde jag fel i mitten av deffen så jag fick öka kol.h intaget.
- Såg mina bästa/sämsta muskelgrupper när fettet var borta. Vet nu
vilka muskelgrupper jag mest behöver förbättra.
- Att jag ska börja deffa lika långt innan mitt mål som denna gång.
Man får räkna med några bakslag där vågen står stilla vissa veckor.
- Behöver öka intaget när jag kolhydratladdar nästa gång för att
fylla glykogendepåerrna ännu mera. Nu gick jag ner i vikt även under
laddning o musklerna var inte tillräkligt fyllda.
- Vet nu att JAG klarar en tävlingsdeff!


Så om några år kanske jag står där uppe på scen....

Kommentarer
Postat av: Sirpa Felhendler

Dessutom har du lärt dig bygga pannben av stål! Nu vet du hur starkt psyke du har, att du klarar att under lång tid fokusera på ett visst mål.

Att lära sig ny kunskap, är att bli förvirrad på en högre nivå... Hade bäst o träna mest!

2010-07-20 @ 21:17:06
URL: http://sirpaspringerigen.blogspot.se
Postat av: Maria J

Det är klart du ska stå på scenen. Du kommer äga stället, jag lovar.. ;)) Kjaaaaaaaaaaaaaam

2010-07-21 @ 09:16:42
Postat av: Nina

Sirpa: Ja envis e jag o jag ger inte upp när jag satt ett mål! O visst fick jag svar på mina frågor men lika många frågor kom till... hi hi!

Ha det bäst! ;)



Maria: följer du med upp om ca 5 år då? ;)

2010-07-24 @ 10:43:55
Postat av: Maria J

Det vet man aldrig...;))

2010-07-25 @ 20:02:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0