Efterrätts tips!

Ja då var det lördag igen!
Jag kände att jag var sugen på något sött så jag "bakade" idag.
Ville inte vara för onyttig så det blev varm banan i ugn med

lite chokladsås o äpple med kanel o kardemumma.
Detta serverades tillsammans med lättglass.
Mmmmmm...

Gör så här:
1. Lägg bananerna i folie o skär en skåra i mitten.


2. Häll chokladsås eller lägg chokladbitar i skåran.
3. Ringla över lite honung eller sirap.


4. In i ugnen på 200grader tills den blir mjuk o go.

1. Skär äpplena i skivor o lägg i en form.
2. Strö kanel o kardemumma över.
3. Hacka nötter (tex valnötter/paranötter) o strö över.


4. In i ugnen på 200grader tills äpplena fått färg.



Serveras med GB:s lättglass 5%


DET VAR SÅÅÅ GOTT!
Ni MÅSTE prova!


Kommentarer
Postat av: Angela

tjoho Nina

kul och kolla in din blogg lite då och då..

efterlyser lite mellanmålstips för oss som tröttnat på keson men ändå vill fortsätta vara nyttiga :)

kram kusin

2010-05-17 @ 20:16:45
Postat av: Nina

Då ska jag skriva några tips så fort jag får tid.

Ha det bäst kusin vitamin ;)

2010-05-18 @ 17:21:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0