Oliver 1 år!

I dag e det ingen vanlig dag, för det e Olivers 1 årsdag...Tra la la la!!!
Firade världens gulligaste kille idag. Tobbes systerson fyllde 1 år så vi drog till Finspång o hurrade med släkten.

Födelsedags-tåg med ljus


Två glada grabbar med en "Bobby-car"


Födelsedagstårta


Denna goda tårta fick man inte smaka.
Jag hade med min protein-pudding som jag slevade i mig o fick nöja mig med att titta på alla kakor o bullar...

Sedan blev det soffläge med hockey på tv:n :)
Hockey e en av de få sporter som jag följer när det sänds.
Har älskat hockey sedan jag var liten då alla killkompisar
spelade i "Vita hästen".
På tal om det så provspelade jag för "Peking-puma" för ca 5 år sedan.
Det e faktiskt sant!
Det blev ju ingen dunder succsé om man säger så.
Det började med att alla skydden var 10 nr för stora så vi fick ta silvertejp runt hela mig för att de skulle sitta uppe. Sedan snörade vi på killskridskorna o jag stapplade mig ut på isen. Det första tränaren sa var:
Grabba tag i en klubba o börja dribbla mellan konorna o rutcha tillbaka.
Jag var ju som "Bambi" på hal is, konorna välte o inte nog med det så kunde jag ju inte "tvärnita".
SMACK!!! Så åkte jag in i sargen efter varje rutch.
HA HA HA!
Ingen framtida karriär i denna sport!
Har en bild från den gången som jag lovar att jag ska lägga upp :)

Sov gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0