Världens godaste bröd!

I lördags började jag min ätardag med att baka bröd.
Och det blev sååå himla gott!!!
Ni måste prova det!

Här kommer receptet:

6 dl gravhamsmjöl fullkorn
1 dl vetemjöl
1,5 tsk bakpulver
1,5 tsk bikarbonat
1,5 tsk salt
1 dl hela linfrön
1 dl solrosfrön
1 dl grovhackade valnötter
1 dl grovhackade paranötter
1/2 dl havregryn
1/2-1 dl russin
1/2 dl honung
2 ägg
5 dl lätt kesella

Gör så här:
Blanda de torra ingredienserna först


Rör sedan ner ägg o kesella


Smörj en form med olivolja o bröa med linfrön o solrosfrön.
Knåda degen o lägg i formen


Grädda i nedre delen av ugnen på 175 grader i ca 50 min

Volla!
Världens godaste bröd!


Ni som gillar bröd med massor med nötter o solrosfrön:

YOU MUST TRY IT!!!


I LÖÖÖV IT!




Kommentarer
Postat av: Linnea Larsson

Måste prova i helgen!!! ser urgott ut! jag som ÄLSKAR nötter och frön :-P

2010-05-04 @ 21:31:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0