Pizza behöver inte vara flottigt!

Nyårsdagen e ju den dagen på året som
pizzabagarna verkligen har det svettigt.
Det e då svenska folket äter pizza i mängder.
Och så kom den dagen då jag oxå faktiskt blev sugen
på den runda gòbiten.
Men jag är inte så sugen på att äta 60% flottig ost,
fet skinka o snålt med pålägg.
Så vad gör man då rå?
Jo, man bakar sin egen pizza så man kan vräka
på med goda ingredienser o välja råvaror som inte består
av hälften fett :)

Min pizza bestod av:
Krossade tomater
Kalkon
Mager salami
Champinjoner
Rödlök
Röd paprika
Tomater
Light mozarella
5% ost
Ruccola
Oregano, vit o svartpappar och havssalt

Degen gjorde jag på olivolja, fullkornsmjöl o bakpulver.

En supergod pizza som inte dryper av fett utan
känns fräsch!


Tack o hej

Kommentarer
Postat av: camillag'

Jag skulle gärna vilja ha receptet på pizzan, iaf receptet på själva degen :)

2011-01-04 @ 14:44:24
Postat av: Nina

Här e receptet som jag gjorde degen på:

2 dl fullkorns vetemjöl

1 tsk bakpulver

0,5 tsk salt

1 msk olja

1 dl mjölk

= 1 pizza

Jag hade ingen mjölk så jag tog vatten :) Gick det med!

2011-01-04 @ 22:25:42
Postat av: camillag'

Tack :)

2011-01-05 @ 12:17:57
Postat av: Linnea

Gud vad du är duktig polla! kan gvi inte baka den när vi ska se på änglagård 3! den coola filmen du vet ;-)

2011-01-05 @ 21:36:57
Postat av: Nina

Den kan vi gärna baka! :)

2011-01-08 @ 11:13:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0