VARFÖR?

Får ständigt frågan varför jag genomgick en tävligsdiet.
Och här får ni svar på tal:

- att utmana mig själv, älskar att pressa mig o se vart gränsen går
- ha ett mål att sträva efter/uppnå
- få insikt o ökad kunskap hur en tävlingsdeff går till
- se hur mycket muskelmassa som finns under fettet o därmed se
vilka muskelgrupper som jag mest behöver bygga mer massa på
- att få uppnå en bra form i livet o fotografera som minne
- insikt i vad min sambo o vänner går igenom under sina tävlingsdieter
- öka mina kunskaper kring kost, träning, fysiska o
psykiska förändringar under diet
- OM jag någon gång ska tävla vet jag hur mycket jag måste gå
ner i vikt, hur en diet går till o hur MIN kropp reagerar o fungerar

BÖRJAN TILL SLUT- SÅ GICK DET TILL

Jag började min diet i november o slutade i början av juni. Det blev
sammanlagt 7 1/2 månad / 30 veckors diet.
Startade dieten så pass tidigt att jag hade "råd" att äta julmat, påskmat o
påskgodis och därför stå stilla på vågen dessa veckor.
Valde oxå att gå ner väldigt sakta för att inte riskera att förlora
muskelmassa, vilket finns risk när man går ner för snabbt.
Jag slog personbästa ända fram till maj o tappade nästan
inget i styrka så jag förlorade antagligen inte mkt massa som tur är.
Jag hade som mål att gå ner 10 kg o det nådde jag redan i april.
Därefter tappade jag ytterliggare 1,5 kg sista veckan då jag kol.h-
tömmde/laddade o vätskefyllde/tömmde.
Så det blev till slut 11,5 kg totalt!



Så nu vet ni varför jag genomgick en deff!

Ciao!

Kommentarer
Postat av: Marcus Blohm

Det var jävligt starkt jobbat och det såg grymt ut! Skit i alla negativa jävlar, har de inget bättre att gnälla på är det synd om dem! Vi är många som är grymt imponerade och som förstår dig, lyssna på oss istället! HÄLSA!! GRATTIS! GOD JUL!

2010-07-19 @ 18:29:17
URL: http://marcusblohm.wordpress.com
Postat av: CANDY A LA TRÄNINGSFREAK

hur lärde du dig hur en tävlingsdeff går till? har själv länge velat göra precis samma sak som du och genomgå en riktig, stenhård tävlingsdeff både för tidig erfarenhet och för att jag såsmåning om vill tävla. Någon sida att tipsa om?

2010-07-19 @ 18:31:48
URL: http://caandydarling.blogg.se/
Postat av: Linnea

Nästa gång kan du svara- Därför att jag är så himla snygg! Klokt intresse har du iallafall, eftersom din kropp både får nyttig och träning =) Precis vad den är skapt till att få! Din kropp har tur! KRAM PÅ DIG MIN POLLA!!!

2010-07-19 @ 18:46:46
Postat av: Nina

Markus: TACK SÅ JÄTTE MYCKET! Ja, jag ska försöka suga åt mig alla positiva komplimanger o skaka av mig de negativa. Nu e det din tur att plågas med deffen! :) Det ser redan skit bra ut! Fortsätt så så kommer du bli i grymt bra form! Ses!



Candy; jag har ut.b som både kostrådgivare, styrkeinstruktör, hälsoutvecklare m.m. så mkt kunskap har jag därifrån. Sedan har jag min sambo som själv tävlar, arbetar som PT o äger en kosttillskottbutik. Så när jag känner att jag behöver mer hjälp frågar jag honom. O sen har jag ett stort intresse för ämnet så jag har lärt mig genom läsning av fakta, forskning, repotage, alla tävlingar vi rest på i 4 års tid m.m. Klarade mig i princip på mina egna kunskaper fram till de sista 2 v då man skulle kol.h o vätske ladda/tömma. Där visste jag inte så mycket.

Träningsbloggar där personer själva har tävlat o olika träningsforum finns fakta. Men de sista veckorna e det svårt att säga hur man ska göra då våra kropar reagerar olika. Då e det bra att ha någon som kan titta på formen o avgöra hur mkt mer man ska gå ner, om man ska öka cardion eller ändra något i kosten, hur mkt man behöver tömma/fylla m.m. Det e bara att prova så ser man vad som e bäst för en själv!

LYCKA TILL om du väljer att testa!



Linnea: TACK POLLAN! Förklara det för min familj o släkt e du snäll...har försökt i några år... ;)

2010-07-19 @ 22:32:58
Postat av: Nora

Bra Pulla!! Jag tycker att du deffar på ett smart sett och du har ätardagar. Träning o kost är din livsstil o det I do respect. Men när ska vi äta våfflor då ;) kram

2010-07-20 @ 09:57:03
Postat av: angelica

Tycker du gjort ett sjukt bra jobb och är grym i kroppen. - Keep up the good work -

De som yttrar sig om annat är bara avudsjuka rakt igenom , negativa männsikor är bara missnöjda med sig själva !!

2010-07-20 @ 11:46:46
Postat av: Emilie

Hej Nina!! Har följt din blogg lite under ett tag.. vilket jäkla jobb du gjort med träning osv, helt otroligt, sån diciplin skulle jag aldrig klara av! Kul att du nådde ditt mål (tvivlade inte på det heller...)! Ha de gött! Kramisar Em.

2010-07-20 @ 13:50:53
Postat av: Nina

Nora: Tack Pulla! ;)På söndag blir det våfflor tycker jag! Jiiippiii! aför fika stunden idag. Kramis



Angelica: Tack snälla för komplimangerna! Det värmer... Ja de negativa åsikterna får man bara borsta av sig o suga åt sig dom bra. Ha det gött! :)



Emelie: Ja, bestämmer jag mig för något e jag riktigt envis ;) Klart du med skulle klara, bara att ge sig fasiken på det o ALDRIG ge upp! Kul att du tittar in :)

Kram på dig!

2010-07-20 @ 20:57:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0