EN BULLE I UGNEN

var det igår på två olika sätt ;)
Jag hade STOR bak här hemma! Ja, oxå
det på 2 olika sätt!

Mooaahaaahaaa!!!
Ja nu e det dax att fylla frysen med godsaker
till alla fikasugna gäster som ska hälsa på
Alexis då hon kommer ut.
Så först blev det chokladbollar med rosa o lilla strössel:

Sedan satte jag igång och baka kanelbullar.
Jag tyckte att det blev lite väl mycket deg då
den jäst klart så jag tittade på receptet för
att se hur många det skulle bli...100 st bullar var
ju receptet till!!!
Jag bakade o bakade och dom blev större o STÖRRE
för jag orkade inte stå o göra alla dessa kringlor:

Varma o goda!

Efter nästan 3 timmar i köket med svetten som rann o
bakplåtspappret som tog slut så gjorde jag en
BAUTABULLE som var lika stor som plåten!
Fick lägga bullformar under då pappret var slut:

Svårt att se hur STOR den blev men som sagt tog
den upp en HEL plåt :) Den fick jag sedan dela
som en tårta i 10 bitar:


Så gårdagens kvällsmat blev varma nybakade
kanelbullar med ett glas minimjölk...
Ops!
Kram

Kommentarer
Postat av: Sofie

Men åh vad smarrigt det ser ut! Kan du inte lägga upp receptet? Kram

2011-06-11 @ 12:22:07
URL: http://Soofief.blogspot.com
Postat av: Maria

Räkna med att jag kommer och fikar...ska bli så kul att se de lilla tjejan.. Hade tänkt fråga om du ville gå powerwalk idag, är i smedby..men sen såg jag vädret..usch!! kram

2011-06-19 @ 11:40:57
Postat av: Nina

S: Receptet ska jag självklart fixa åt dig. Hoppas allt e bra med dig. Kram

M: JAAAA! Då jäklar blir det bullfest :) Vi får ta en prommis nästa gång vädret e bättre. Kram

2011-06-19 @ 17:08:48
URL: http://ninatraining.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0