PYTT I PANNA

Idag blev jag så sugen på pytt i panna med
rödbetor. Men jag vägrar köpa den färdiga i
frysdisken då näringsinnehållet är värdelöst!
En halv påse färdiglagad pytt innehåller:
Protein = 19g
Kolhydrater = 78g
Fett = 32g
Nääää, det där köper jag INTE, så jag lagade en
alldeles egen kycklingpytt istället :)
Enkelt o gott!
Det här hade jag i:
Färdigstekta kycklingfilér

Kokt potatis

Gullök o purjolök

5 st äggvitor o valfria kryddor

Serveras med rödbetor

Så här blev det:

Här ser ni en proteinbomb istället för en färdigköpt
fett- och kolhydratsbomb!
Så imorgon kommer min matlåda innehålla dettta :)
Hej hopp!




Kommentarer
Postat av: nina

Ska sno det receptet, har en pojkvän som är besatt av pyttipanna och träning, så det låter som en perfekt måltid för honom haha!

2011-06-02 @ 17:19:29
URL: http://ninagardstrom.wordpress.com
Postat av: Nina

N: Ja gör det :) Enkelt, gott o nyttigt! Kram

2011-06-04 @ 13:45:41
URL: http://ninatraining.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0