TIPS FÖR ATT NÅ DIN SOMMARFORM!

Tips 1

Uteslut ALLA drycker med energi i.
D.v.s mjölk, juice, saft, läsk m.m.
Det är lika mycket kalorier
i lättmjölk som i coca-cola!!!
Tänk på det!


Drick istället lightläsk/funlight om du måste.
Dom  innehåller inte några kalorier alls.

Men bäst av allt är ju bara vanligt vatten!
Smaksätt gärna själv för att det inte ska bli så tråkigt.
Frysta bär så som hallon, blåbär, mango, jordgubbar m.m.
känns genast lyxigt om du häller i.
Citron, lime, gurka, päronbitar m.m. är oxå jätte gott.
Häll i en stor tillbringare eller i vattenflaskan o ha
i kylen så att det alltid finns redo.

Tips från mig!



Kommentarer
Postat av: Maria

Men du som gravid behöver kalcium, och absolut inte aspartam... Tänk på det... :-) fin du är gravid , när är det beräknat???

2011-05-09 @ 16:07:08
Postat av: Angela

Hej

du nämner ofta att man inte ska använda ex grädde och andra "kaloririka" produkter utan förespråkar lightprodukter...är det inte massa andra tillsatser i dom som inte är så bra för kroppen?

bara nyfiken på din teori för de flesta motsäger varandra :)

kram

2011-05-09 @ 20:55:12
URL: http://missangela.bloggplatsen.se
Postat av: Nina

Maria: Självklart behöver jag kalcium, vilket alla behöver! Men jag väljer att få i mig det genom lätt kesella o 5% ost + att jag varje dag äter en multivitamintablett (anpassad för gravida = - A vitamin) som bla innehåller kalcium. Det är bättre att få i sig kalcium i mat än dryck då det mättar bättre. Sedan finns det idag faktiskt INGA väl genomförda forskningar som visar på att sötningsmedel är farligt. Det finns endast en enda forskning som visar det negativa med sötningsmedel då man e gravid. Det är att man kan få för tidigt född. Men då motsvarar det ett intag som inte jag kommer upp i. Så länge man äter allt med måtta tror inte jag det gör någon större skada. Allt från socker, sötningsmedel, alkohol osv.



Sedan gällde ju detta tips att komma i sommarform, inte att komma i sommarform som gravid (vilket vore knasigt), inlägget hade således inget med min graviditet att göra.



Angela: Man kan inte bara dra alla "lightprodukter" över en kant, det finns produkter där man tagit bort sockret och ersatt med sötningsmedel, sedan har du produkter där de helt enkelt bara filtrerat bort fett/kolhydrater, slutligen finns det produkter där de tagit bort fett men istället haft i socker..

Många kanske inte tänker på det, men grön mjölk (som de flesta anser för fet) är ju en "light produkt" då röd standard mjölk är "orginalet", för att inte tala om blå lätt mjölk som är en light variant av en laight variant =)



Jag antar att du menade de produkter där de har haft i sötningsmedel.

Om dessa är hälsovådliga är oklart och har du uppfattat mig som en förespråkare av sötningsmedel så har jag antingen uttryckt mig oklart eller så har du missförstått.

I och med att konsekvenserna av stort och långvarigt intag av sötningsmedel inte är fullt klarlagt rekommenderar jag att man förblir lite skeptisk till det, dock tycker jag att gemene mans oro över sötningsmedel är klart överdriven.

Tycker i vissa fall att det är rent av patetiskt vilken inställning vissa har, ett exempel är en storrökare som förbannar sötningsmedel som livsfarligt. Att utsätta sin kropp för något som bortom allt tvivel är väldigt hälsovådligt och sedan förbanna något som ingen statlig organisation anser (med dagens forskning) är hälsovådligt i rimliga mängder.



Så min poäng är: Det finns väldigt mycket i dagens samhälle som definitivt ÄR hälsovådligt, men många av dessa saker (ex. rökning, inaktivitet, stress, transfetter samt diverse konserveringsämnen) försöker vi på något sätt att ursäkta eller bara sätter på oss skyglappar, ofta av ren lathet.

Jag tror inte att ex. aspartam är i närheten av lika hälsovådligt som ovanstående, dock kan det fortfarande vara ohälsosamt så man bör förbli skeptisk, inte livrädd =)

2011-05-10 @ 15:33:08
Postat av: Linnea

Smart där!

2011-05-12 @ 18:00:36
Postat av: Angela

håller absolut med dig om att många har skygglappar och använder diverse olika ursäkter.

Var mest nyfiken på din åsikt..

själv satsar jag på att äta lite av allt men framförallt med lyxen att få unna sig nångång ibland....dock är jag fortfarande jävligt svag för smågodis men men...nån liten last ska man ju ha.

Tycker du är en riktigt tuffing som orkar träna och styra som höggravid...tummen upp för det :)

2011-05-12 @ 20:57:30
URL: http://missangela.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0