Lätt olivbröd

Idag hade jag en vilodag från gymet.
Så jag o Tobbe tog en kvällspromenad innan solen
gick ner o njöt av vårvärmen :)
Sedan blev jag så jäkla sugen på nybakat bröd. Men jag
ville slänga ihop något som både var nyttigt o inte tog tid.
Så efter lite letande hittade jag detta recept utan jäsning som
var av bra näringvärden:

*5 dl vetemjöl (jag tog 3 dl mjöl o 2 dl bakepro)
*1 tsk bikarbonat
*1 tsk salt
*1/2 dl vatten
*3 dl gräddfil (jag tog lättkesella)
*1 msk honung (jag tog 2 tsk sötningsmedel)
*1 dl hackade oliver
*1 msk flingsalt

Sätt ugnen på 200 grader.
Blanda alla torra ingredienser.
Rör ner vatten o kesella. Klicka ner smeten i en avlång
brödform. Tryck ner oliverna o strö över flingsalt.

Grädda i nedre deelen av ugnen i 45 min.
Färdigt!


Själv serverade jag smörgåsarna tillsammans med
Västan ost 5% medans brödet var varmt :)

MMMmmm...
Kan ju varken bli smidigare, nyttigare eller godare!
Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0