Bunkra för HELA veckan!

Ett bra tips till alla er som hellre vill gå o träna eller
hitta på något annat roligt än att stå vid spisen
varje kväll:
Ta en dag o gör STOR kok så att det räcker för
en hel vecka!!!
Så gjorde jag igår o tanken på att inte behöva
stå vid spisen på HELA veckan känns ju otroligt skönt!
Ja, jag vet att det går o köpa färdig mat på stan men jag
vet att det inte är tillräkligt med protein, fetare råvaror, onödigt
socker m.m. i dagens lunch så det känns bättre att
laga maten själv + att det blir billigare :)
Så igår blev det mousska, lasagne o kycklingwook!
Hela 16 st matlådor blev det!!!

Ingredienser till gratängerna:
5-10 % nötärs
gul lök
röd lök
röd paprika
krossade tomater
vitlöksklyftor
sambal oelek
(samma köttfärsröra till båda)
keldas 8% ostsås
havssalt o svart peppar
kokta potatisar/spenat lasagne plattor

Moussaka:

Lasagne:

Ingredienser till kycklingwooken:
kyklingfileér
lätt kokosmjölk
wookgrönsaker
sambal oelek
soya

Lätt som en plätt!!!

Fullt ös i köket! Ugnen var full o alla plattor var
igång. 3 rätter lagades samtidigt.
Smidigt!

Och som ni ser är ett måste sambal oelek för
att få lite ös i maten :)


Så ställ er vid spisen o laga mat
för hela veckan!
Ciao

Kommentarer
Postat av: Mr T

Du är så himla duktig älskling, woken var grymt god idag :P

2011-01-11 @ 17:17:04
URL: http://www.perfecttraining.se
Postat av: Nina

T: Vad f**n snor du mina matlådor!! Ha ha! Det får du så gärna ;)

2011-01-11 @ 21:05:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0