MOUSSAGNE

Idag fick vi mötas halvägs här hemma ;)
Jag ville ha moussaka o killen lasagne.
Så då blev det Mossagne = halva formen med
potatis o andra halvan med pastaplattor:

Det blev riktigt smarrigt!

Det blev en lite nyttigare variant som jag alltid gör.
Ett superbra tips är denna ostsås:

Den använder jag alltid då det ska lagas mat
med ostsås i. Dels orkar jag inte stå o göra
egen bechamelsås och så innehåller den
endast 8% fett!
Jag har även i minikeso för att få gratängen
lite matigare o mer proteinrik:


Detta hade jag i min gratäng:
5-10% nötfärs
kokt potatis/fullkorns pastaplattor
minikeso
rödlök
vitlök
krossade tomater
8% keldas ostsås
röd currypasta
lite oregano
vitpeppar o salt

Mängden på ingredienserna höftade jag.
Så lätt var det!
Hej hopp

Kommentarer
Postat av: Ylva

Ett annat tips är Milda mat 4% (nyckelhålsmärkt) den är prima att använda i div. gytor. Blir väldigt krämigt och gott. Trevlig blogg!

2011-06-18 @ 19:18:20
URL: http://fillifjonkan.blogg.se/
Postat av: Nina

Ylva: Tack för tipset! Brukar köra med mjölk oftast men denna ska jag "lyxa" till det med nästa gång! Mjölk blir ju tyvärr så blaskigt. Ha det så bra! Kul att du tittade in ;)

2011-06-19 @ 17:57:26
URL: http://ninatraining.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0