En vanlig matdag!

Det e många som undrar vad, när o hur jag äter på min deff.
Så nu på begäran ska jag berätta hur en vanlig dag ser ut
just nu:

06:30 Innan morgon-cardio tar jag:
1 st koffeintablett / kaffe
10gram BCAA (aminosyror = "protein")
1 STORT glas vatten



07:45 Frukost:
95gram fiber-havregrynsgröt (ingen mjölk)
5gram kruskakli
10gramgojibär
kanel o kardemumma



9:45 Mellanmål

30gram proteinpulver Double pro choklad med rivet apelsinskal




13:00 Lunch
200gram (färdig stekt) kyckling/kalkon/mager fisk/räkor/fläskfilé/
kassler/5%nötfärs/nötkött
60gram (färdig kokt) fullkorns pasta/ris/bullgur/couscous



16:30 Mellanmål
30gram proteinpulver Double pro jordgubb
20gram bär



19:00 Innan träning
40gram Demon (kreatin + uppiggande)
eller
Animus + BCAA



21:30 Efter träning
40gram proteinpulver
35gram snabba kolhydrater i form av osaltade riskakor/russin/fettfritt godis



22:00 innan läggdax
130gram kalkon/kyckling/kesella//räkor/keso
2 st omega 3 tabletter





Detta är som sagt mitt intag just nu!
I början av min deff så låg jag inte så här lågt i kalloriintag, utan jag har minskat lite i taget.
Detta gäller även cardioträningen, som jag stegvist har ökat. Nu ligger jag på 2 pass cardio på morgonen o 2 pass på kvällen per vecka.
Nu när jag nästan har nått mitt mål så ska jag inte minska kosten något mera o inte öka cardion.

Sedan har jag ju ätardag på Lördagar då jag får äta vad jag vill!
Här försöker jag inte frossa utan ska fylla på glykogenlagrerna (kolhydrater i musklerna) o unna mig godis o andra onyttigheter i en lagom mängd.

Så nu vet ni vad fasiken jag äter egentligen!

Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0