Jag har fuskat...

I morse var det personalmöte på jobbet.
Och som vanligt dukades det upp godsaker som baguetter, kalkon, röktskinka, ost, smoothy, skruvar, aftereight m.m.
Jag satt o åt min 30 grams slowpro som tog slut på 30 sek o tyckte synd om mig själv...
Satt i 58 min o tittade på när kollegorna åt allt smarrigt på bordet.
När det endast var 2 min kvar av mötet så kunde jag inte hålla mig!!!

En mini-baguett åkte ner!!! OCH 6 st skruvar!!!

Åååh, det var ju sååå gott!
Men herregud!
Jag hade ju hållt mig i nästan 1 timme o så faller jag för
frestelsen precis i slutet!
Tänkte: " Vad faan, jag joggar ett varv ikväll så bränner jag bort det.
O så har jag ju så ont i röva o benen sedan benpasset så jag e ju värd en mini-baguett"...

Sagt o gjort så blev straffet just en löprunda i kväll!
Jag drog med mig Tobbe (kors i taket) kl 21:00 o sprang ett varv runt området där vi bor.



Det kändes bra mot ångesten!

Sedan fick vi rycket att vi skulle grilla.
Så vid 21:30 tände vi grillen o grillade ryggbiff o kyckling.
Perfekt nattprotein!



Ha ha! Grannarna måste tycka att vi e tokiga som grillar mitt i "natten" när det är kolsvart ute.
Men det bjuder vi på!



Det blev 200 gr ryggbiff till kvällsmat o kyckling i
matlåda till morgon dagen.

ÄLSKAR GRILLAT!
Det kommer bli många grillningar innan året e slut hemma hos oss :)
Det e ju så mycket godare än att steka sitt kött i stekpannan. O så kan man ju grilla ett stort lass så man har i matlåda i några dagar. Perfekt med lite sallad eller vildris till.
Dessutom smälter ju en viss del av fettet i köttet o droppar bort. Jämfört med i stekpannan då köttet ligger kvar i det fett som åkt ur.

Vill man göra en nyttigare marinad så går det lätt att blanda:

rapsolja
soya
vitlöksklyfta
valfria kryddor


Så fram med grillen för nu e grillsäsongen igång!!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0