Träningsupplägg o mål!

Mina nuvarande mål:

Jag älskar att pressa o utmana mig själv o sätta upp mål som jag ska klara!
Och nu har väl ingen missat att jag är påväg mot "Beach-2010"!



Jag började min resa i oktober förra året o räknar med att nå slutmålet i juni.

Vad har jag för mål då?

Jag vill se om jag oxå kan lyckas deffa mig till "tävlingsform".
Från början har jag räknat med att gå ner ca 10kg men nu lutar det nog mer åt 12kg.
Jag följer ett strikt kostupplägg med en "ätardag" i veckan.
Jag räknar med att gå ner ca 1- 1/2kg i månaden men med några undantag.
Jag började min resa tidigt för att gå ner så sakta som möjligt för att försöka bibehålla den muskelmassa jag har.
Har även börjat tidigt för att kunna äta lite extra vid storhelger o därmed stå stilla i vikt vissa veckor.
Sedan är ju självklart målet att jag ska hålla vikten,
till ca mitten av augusti. Kommer inte att hålla min lägsta vikt hela sommaren utan ligga på ca 1-2 kg över min målvikt.


Mitt träningsupplägg:

Söndag: ben (pressar)

Måndag: rygg + baksida axlar + mage

Tisdags: bicepc + triceps

Onsdag: ben (sparkar) / enbart cardio

Torsdag: axlar + mage

Fredag: bröst

Lördag: VILA

 

Cardio kör jag nu ca 20-40 min 2 dagar/veckan efter styrkepassen. Brukar variera mellan trampmaskin, löpband eller cykel. Har inte behövt mer cardio än så länge då vikten gått neråt ändå. Men kommer att öka cardion snart för att kunna bränna de sista kilona som ska bort till beach-2010! Förra veckan började jag med morgonpromenader /morgoncardio oxå.

Ska powerwalka/stå på trampmaskin till o börja med 2 dagar i veckan före frukost för att sedan trappa upp det oxå.

 

Nu har jag gått ner hela 9kg o det har gått jätte bra.

Visst e jag tröttare o lite grinigare ibland men än så länge fungerar det kanon!

Nu e det bara att fortsätta att kämpa för att se om

jag klarar mina mål.

 

Så ni fär gärna stötta o peppa mig på vägen...

Ciao!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0