SLUTSPURTEN!

Ja nu e det inte långt kvar till mitt mål.
O vad var det nu igen? Jo jag skulle:

- "Tävlings-deffa"
- Gå ner 10 kg
- "Göra en tävlings laddning"
- Fotografera min form
- Hålla vikten t.om sista aug

Jag har deffat o gått ner 10 kg samt
hållit den i några månader nu.
Om jag skulle tävla vill jag gå ner ca 2-4 kg till men
eftersom det finns risk att jag tappar muskelmassa så
nöjer jag mig med detta.

Så nu har jag bokat tid hos Martin för
lite fotografering för att föreviga min form ;)
Därför har laddningen börjat som pågår i 1 vecka.
Och hur fasiken går den till då?


Dag 1-4
Inga kolhydrater får ätas:

På så sätt tömmer jag alla glykogen depåer
i musklerna.

Salta maten så mkt som möjligt:
För att ha maximalt med natrium i kroppen.
Detta minimerar ett hormon, aldosteron,
som håller kvar natrium i kroppen.

Dricka minst 3 liter vatten om dagen
(utöver tränings vätskeintaget):

För att binda så mkt vatten som möjligt
i kroppen.

Dag 5-6 öka vätskeintaget till 8 liter vatten per dag.

Dag 5-7 börjar jag äta kolhydrater igen:
Här kommer musklerna suga åt sig kolhydraterna
som en svamp o trycka in vätska o salt i muskulaturen.
Detta ska leda till att musklerna "sväller upp".

Dag 6-8 får inget salt intas i maten:
Nu vill vi inte att det ska bindas vätska utanför musklerna,
som gör att konturerna blir sämre.

Dag 7-8 stryper jag vätskan:
Genom det tömmer vi den vätska som ligger mellan
muskel o hud. Vilket ska leda till en fyllig men torr look.

Dag 8 snabba kolhydrater:
Här fyller vi på det sista glykogenet så
att musklerna e ordentligt fyllda. Genom att tillföra
snabba kolhydrater vidgas blodkärlen o ådrorna syns mer.

Träningen kommer att vara lätt styrketräning o
promenader fram till måndag.

På så sett ska jag nå min bästa form hitills!

Efter fotograferingen kommer jag öka kaloriintaget o
gå upp ca 2 kg.
Detta för att jag ska kunna njuta lite av sommaren
o inte vara för "låg".
Men jag kommer alltså hålla en bra form tom sista aug :)

Så nu vet ni vad jag pysslar med dom närmsta dagarna.

Tjollahopp



Kommentarer
Postat av: Ida

Spännande att se bilderna. Du är ju skitfin redan nu tycker jag =)

2010-06-21 @ 22:33:28
URL: http://idasandqvist.blogspot.com
Postat av: Linnea

Så himla coolt =)) Duktiga du!!! ser fram emot bilderna :-P hotgirl! HEJA HEJA HEJA!!!!!!!!

2010-06-22 @ 12:36:51
Postat av: Nina

Ida: Tack snälla Ida :) Bilderna kommer upp när dom e klara. Ha det toppen!

2010-06-24 @ 13:10:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0