TIMMARNA INNAN MÅLET

Jag började ju att att "kolhydrat-fylla" på torsdagen
o saltet tog jag bort helt på lördagen.
Jag hade här ökat kaloriintaget till ca 2000.
Och helt plötsligt gick jag ner ännu mera på vågen.
Konstig att jag gick ner när jag åt mer?
Näe, fettförbränningen behöver ju kolhydrater för att fungera så
efter att ha inte ätit NÅGRA kolhydrater i 4 dagar innan så
fick förbränningen en JÄKLA fart!


På söndag morgon ströp jag all vätska.
Detta innebar att jag inte fick dricka något på 28 TIMMAR!!!


Trots att jag var i solen hela dagen så gick det lättare att
vätsketömma än jag trott.
Det var värre att vätskefylla som jag gjorde veckan innan!

På natten var jag tvungen att sova med kläder o sockar på för att
driva ut den sista vätskan. Även för att att man inte ska frysa då
kroppen har svårare att släppa ifrån sig det sista vattnet i kroppen.
Kände mig helt kokobello! Ha ha ha!
Låg där mitt i högsommar värmen o sov med ullsockar,
hoodtröja o mjukisbrallor ;)


På DAGEN D gick jag upp tidigt för att hinna fylla med
ännu mera kolhydrater innan fotningen.
Detta för att fylla glykogena i musklerna så mkt som
möjligt för att det ska se fylligare ut.
Men det e en fin balansgång!
Fyller man för mkt kan man istället dra till sig vätska o man
ser slätare ut så ådror o ribbor försvinner mer.
Här fick jag fortfarande inte dricka.
Så bananer o riskakor slank ner.
Även här var det viktigt att inte frysa så
skidjackan kom till användning mitt i juni:



HA HA HA!
Om grannarna såg mig tror dom nog att jag
blivit helt gaaaaalen!

Sedan var det bara att sminka sig o fixa håret för
att försöka bli snygg till fotningen.
Nu började jag bli lite yr av vätskebristen.
Men ca 40 min innan började jag äta dessa:


Så då mådde jag bättre :)
Varför?
Jo för att snabba kolhydrater gör att man får bättre "tryck" man ska
spänna musklerna o ådrorna kommer fram mera.

Sen var jag hos Martin på TRENDFOTO o poserade o
spännde allt vad jag hade i HELA 3 TIMMAR!!!
Det var sjukt jobbigt!
Svetten rann, jag blev jätte andfådd, hade svårt att spänna olika
muskler samtidigt o se avslappnad ut i ansiktet, hålla balansen m.m.

Klockan 12:00 var jag klar!
Målet var nått!
TJOOOOHOOOO!
Var så JÄVLA LYCKLIG O NÖJD!


Kändes som om jag vunnit 1:a pris!

Och vikten hamnade till slut på:
-11,5 KG!!!!!!!!!!!

Var så glad att jag promenerade de 5 km hem.
Svävande som på moln.
Samtidigt gick jag o tuggade i mig mina kolor som legat
o väntat på mig! :)
Stannade efter 3 km o handlade på Coop.
Här fyllde jag påsarna med ALLT som jag var sugen på.
Bilder finns från gårdagens inlägg.
Sedan la jag mig på en filt på gräsmattan i solen o
åt o åt o åt....
Jag var så lättade, stolt, nöjd, lycklig o glad
att det till o med kom glädjetårar....


Bilderna kommer komma om några veckor.
Nu e det satsning mot nästa mål:
att "släppa tyglarna" lite o gå upp ca2-3 kg o
HÅLLA den vikten tom sista aug...

Mot nya utmaningar!


Kommentarer
Postat av: Elin

Det är en grym form du lyckats med. Jag lixom många andra drömmer om att nån gång få uppleva desamma. Jag undrar lite hur mycket som krävs, hur länge har du hållt på och hur strikt måste man vara. Skulle uppskatta jätte mycket om du ville berätta lite. Kosttillskott du använt och så vidare. Inför sommarformen har jag dietat, gått morgonpromenader osv men lyckas inte få till det riktigt. Du var i grym form redan innan sista tömmnings biten också ju. Ha de gott. /elin

2010-06-30 @ 17:27:47
Postat av: Linnea Larsson

Har sagt det för, men säger det igen HELT OTROLIGT!!! du skriver jättebra, jätte intressant att läsa =)) var lite orolig att det var över nu, har varit så spännande att följa din resa. Men nu väntas ju nästa utmaning som du skrev! JIPPI!!!! Ska följa det till punkt och pricka =)) ser fram emot bilderna också=) kommer till nordic idag 18:15, hoppas du är där då =)) KRAAAAMMM

2010-06-30 @ 17:39:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0