Vart tog ådrorna vägen?

Efter helgen hade jag super-energi i muskulaturen.
Ådrorna låg utanpå huden o allt var på topp!
Detta berodde ju på min ätardag i lördags. Mer kolhydrater i kosten bidrar ju till mer glykogen (energi) i musklerna vilket leder till att man orkar mer. Kolhydrater gör även så att ådrorna kommer fram.

Men i onsdags började det dala. Lågt kaloriintag leder ju till mindre energi o ådrorna var borta.
Men jag har kämpat mig igenom 3 dagar med tung styrketräning o cardio på ren vilja.
I bakhuvudet tänker jag hela tiden på lördagen då jag får fylla på med energi igen :)


Men vad beror det på att vissa har mer ådror än andra?

Gener - vissa föds med ytligare/större ådror helt enkelt
 Kroppsfett - ju mindre fett mellan åder o hud desto mer synliga
Vätske/saltnivå - saltet binder väska mellan muskel o hud vilket leder till mindre synliga ådror
Pump - när du tränar ökar blodcirkulationen/trycket vilket leder till att ådrorna utvidgar sig o blir större

Så efter min ätardag imorgon vill jag se dom här maskarna igen:

 


TREVLIG HELG!

Kommentarer
Postat av: Anonym

helt otroligt!!! nu har du ju ådror på underarmarna :-P Älskar att läsa din blogg! blir alltid lika inspirerad!!!

2010-05-08 @ 15:49:26
Postat av: Anonym

Tack så mycket! Kul att höra attt man kan inspirera! :)

2010-05-09 @ 14:34:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0