"Nä`men det där äter väl inte DU!"

Efter att ha gått morgonpromenad i 1 tim, cyklat 1 mil,
styrketränat o masserat i 3 tim så tyckte jag
att jag förtjänade dessa godingar:

Så istället för snabba kolhydrater efter träningen
blev det 3 lussekatter o 1 proteindrink ;)

Det roliga är att människor nästan tittar snett på en
då man står i träningskläder o vattenflaska o plockar i
bullarna i påsen. Som om man INTE FÅR äta onyttigt
när man tränar. Men det är ju faktiskt så att det är
VI som tränar som KAN äta sånt!!!
Jag vet ju att jag imorgon kommer träna bort
dessa kalorier genom min morgonpromenad o styrketräning.
Så jag behöver inte ha dåligt samvete.
Utan det är ju alla som inte tränar o istället ligger
i soffan varje kväll som INTE förtjänar dessa gosaker.
Det e ju dom som ska få dåligt samvete!

Likadant är det när man handlar pizza eller Mc donalds,
vilket kanske händer 4 g/år. Men nästan varje gång
är det någon man känner i kön som säger:
-Nä´men det här äter väl inte DU som tränar så mkt...
Då har man jäkligt lust att svara:
- Nä´men det här äter väl inte DU som har flera
kilos övervikt....

Så ser ni mig på lördag plocka smågodis i en påse
så gör JAG det utan dåligt samvete!
Men frågan är om DU gör det...
;)

Kommentarer
Postat av: C

Så jäkla bra skrivet! Du har så rätt så rätt.. ;)



Kram C

2010-11-08 @ 18:57:33
URL: http://trainingbyc.blogspot.com/
Postat av: Nina

C: var bara tvungen att få ur mig detta efter att jag ständigt får höra den kommentaren ;)Ha det toppen! Ciao

2010-11-09 @ 09:39:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0