Varför kör jag samma övningar oftast?

Mycket beror det på att jag går till mina maskiner
bara av rutin men oxå för att jag valt ut dom
övningarna som jag tycker tar mest o känns bäst.
Dessutom ser man lättare om man blir starkare i en
muskelgrupp då man har koll på förra veckans prestation
på just den övningen.
Det är oxå så att man "lär sig" övningens utförande
(nerverna kopplar in fler motorenheter)
och kan då utnyttja större del av muskelns kapacitet
när kroppen känner igen rörelsemönstret.

Vilka övningar som är är bäst för just dig
är ju helt individuellt. Så man får
prova sig fram i träningens djungel!


Kramar

Kommentarer
Postat av: raghad

skön blogg!!

2010-11-19 @ 00:34:22
URL: http://raggodis.blogg.se/
Postat av: Nina

Thanks! Kul att du kikade in! Ha det toppen, hej hopp

2010-11-19 @ 13:06:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0