Romantiken är het på Rambogatan...

Ikväll hoppade jag träningen för att överraska Tobbe.
Dieten har börjat satt sina spår på både energin o
humöret så han behövde lite avkoppling tyckte jag.
Jag gick till Lush o köpte en avstressande badbomb,
köpte färsk frukt (godsaker e ju förbjudet), en Maxare
som han e beroende av o ljus.
Sen släckte jag ner i hela lägenheten, tände en
massor med ljus, tappade upp ett bad, pyntade det med
rosor, skivade upp frukten o satte på våra låtar som
vi brukar dansa till (när ingen ser....ha ha ha)!
SURPRISE!!! Skrek jag när han låste upp dörren,
endast klädd i leopardbody då jag inte hann byta om....ha ha ha!
Så här såg det ut:
Badkaret pyntades

Lite gott o blandat

Mörkläggning o ljusgång så han inte skulle gå vilse ;)

Nu e det bara att göra "bomben"

En nöjd Tobbe


Medan älsklingen låg i badet skuttade o dansade jag runt i min
leopardbody o levde mig in i 80-talet. Våra låtar
som vi brukar dansa till spelades för fullt på högsta volym.

Låtarna som gick på repeat var alla
från Dirty dancing:
*Do you love me
Här skuttades det som f**n!!!
Höj volymen till max, på med bodyn, skaka hela kroppen,
gör dina moooooves, svinga håret....SÅÅÅÅ BRAAA!!!

AAAaaaaaaaAAAAAaaaa!!!!!

Do you loooove me...... aaaaa...aaa...
PUSH PUSH!!! Shake it up!!!  PUSH PUSH!!!
Do you loooooove me!!!!

Sedan kom några lugnare låtar då "damp-rycket" gått över:
*Time of my life
*Hungry eyes
* She´s like the wind

Nu ser älsklingen ut som ett russin så det e nog dax att gå upp...
See ya!


Kommentarer
Postat av: angelica

Åh dom där låtarna e klara favoriter hos mig me! Klockrena!! :)

2010-09-15 @ 22:01:59
URL: http://angelicamariepatricia.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vanligt ris anses ej så nyttigt... Men hur är det med fullkornsris då? Är det nyttigt/hälsosamt? Vilket är att föredra, fullkornsris eller bulgur? (Då man tänker på nyttighet- det som ger mest näring etc..)



Tacksam för svar!

2010-09-16 @ 00:46:24
Postat av: Maria J

Ni är då för gulliga mot varandra.. =D Underbart låter det!!! Ses måndag, sexy!!! pöss o kram

2010-09-16 @ 07:49:30
Postat av: Nina

Angelica: Ja de går nu heta ur våra högtalare! Tröttnar aldrig.... ;)

Maria: Ja visst e vi för goá! Ha ha ha! Ses på måndag min pingla!

2010-09-16 @ 21:24:53
Postat av: Mr T

Ang. Ris kontra bulgur:

Att säga att "vanligt ris" ej anses nyttigt är din egna definition, det finns mängder av tillfällen då "vanligt ris" är ett jätte bra livsmedel.

Att de allra flesta människorna, framförallt de inaktiva, äter lite mer kolhydrater än de behöver är en annan sak.



Ända skillnaden mellan "vanligt" och "fullkorn" är att sistnämnda innehåller lite mer fibrer. I vissa fall är det en fördel och i andra fall en nackdel.

(I och med att du äter dessa livsmedel ihop med både protein och fett, hoppas jag, så är GI orelevant i sammanhanget)



Många produkter är svåra att sätta en definition på i form av nyttigt eller onyttigt då det till stor del har att göra med under vilka förutsättningar du intar livsmedlet samt vad ditt syfte med intaget är.



Och förutsätter vi att du är en tränande individ, dels för att detta är en träningsblogg och dels för att du tänker på vilket som ger mest näring i form av ris eller bulgur, så behöver du inte lägga ner speciellt mycket kraft och energi på att äta de absolut mest fiberrika kolhydratskällorna. Detta kommer nog förr att leda till förstoppning än bättre hälsa.



Om man ser till näringsinnehållet så innehåller både bulgur och ris massor av B-vitaminer samt en hel del magnesium och fosfor. Inga stora skillnader.



Summa summarum: Det handlar betydligt mer om HUR MYCKET av livsmedlet du äter än om du väljer utifrån fiber innehåll.



Mvh T



Ps. Läste igenom inlägget och insåg snabbt att man kan antyda en arg ton. Det var inte alls tanken, utan det var mer tänkt som ett svar till dig, då jag såg att Nina ej svarat på din fråga.

2010-09-17 @ 16:17:28
URL: http://www.perfecttraining.se
Postat av: Nina

Överlämnade frågan till min sambo då jag inte haft tiden att skriva ett ordentligt svar. Hoppas du fått svar på frågan! :)

2010-09-17 @ 16:47:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0