BCAA frågestund

Har fått lite frågor sedan jag rekomenderade BCAA.
Så jag tänkte att jag skriver ett inlägg om detta.
Här kommer frågorna:
*Måste man kombinera det med protein eller räcker det att jag
tar bara det?
*Rekommenderar du kapslar eller pulver?
*Har det någon betydelse eller enbart en smaksak?

Här kommer svaren:
Får du i dig tillräkligt med protein under hela dagen så räcker
det med aminosyror (BCAA) efter träningen.
10 gram rekomenderar jag, så därför föredrar jag i pulverform då
man annars måste ta så många kapslar för att få i sig den mängden.
I pulverform heter den BCAA stack.
10 gram aminosyror motsvarar ca 40 gram protein!
Känner du att du inte fått i dig tillräkligt med protte under en dag
så rekomenderar jag en proteindrink extra någon gång
under dagen oxå. Ej båda samtidigt då BCAA:s
snabba effekt förstörs. BCAA:s stora positiva effekt är ju att den
går väldigt snabbt ut till musklerna o tar du då en proteindrink samtidigt
så blir den långsammare.

Nu har ni blivit lite klokare ang BCAA hoppas jag!
Kör hårt!

Kommentarer
Postat av: lovelyliller.com

bra svar. jeg tar bcaa før og etter trening. etter trening tar jeg osgå maltodexin :)

2011-04-29 @ 22:28:25
URL: http://lovelyliller.com
Postat av: Elina

Tack för svaren, känner mig absolut mycket klokare nu :) Och tack för en jätte bra blogg! Lycka till med magen och bebben!

2011-05-01 @ 00:31:26
Postat av: Nina

Elina: Varegod o TACK! Kul att du gillar bloggen :) Ha det så bra! Hej hopp ;)

2011-05-01 @ 19:14:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0